mother like no other

Hello, itt Mimi

Hello, itt Mimi

Társas egyedüllét

- gondolatok az anyák magányosságáról

2019. augusztus 09. - helloittmimi

(Elöljáróban: nézzétek meg alaposan a képet. Szándékosan ezt választottam illusztrációnak, első blikkre ugyanis úgy tűnhet, hogy csak én vagyok rajta de ha jobban szemügyre veszitek, felfedezhető a férjem lába és a fiam kis teste is. Jó, hogy ott vannak.)

e89e7f0e-667c-4bcf-9f8f-31903aecbc97.JPEG

Úgy alakult a hetünk, hogy Bajszinak szerdán el kellett utaznia munkaügyben, és csak vasárnap fog hazajönni. Különösebben nem rémültem meg a dologtól, mert egyébként is nagyon sokat dolgozik, tehát a napi rutinunk gyakorlatilag ugyanolyan, mint máskor (bár, halkan azért megjegyzem, hogy nagyon fáradt vagyok és biztos vagyok benne, hogy ez a tudattól van, hogy egyedül maradtam). Ami mégis nehézzé teszi számomra ezt a pár napot, az a magányosság. Az anyaság bizony, nagyon magányos műfaj. Mielőtt megszülettek a gyerekeim, sokan mondták: milyen jó neked, eztán sosem leszel egyedül és ez valóban így is van. De lássuk be, attól, hogy nem vagy egyedül, még lehetsz magányos. Teljesen más amikor felnőttekkel vagy körülvéve, van kivel megosztanod a problémáidat, vagy tudsz beszélgetni 5 percig a kávéd mellett és más, amikor reggel 6-tól (jó esetben) este 9-ig csivitelnek mellett az apró hangok, és ha eljön végre az altatás, te is hulla fáradtan zuhansz be az ágyadba. Ki kérdezte meg tőled, hogy jól vagy-e, hogy érzed magad, szükséged van valamire? És itt jön képbe az @instagram.

Sokan vannak -vagyunk- akiknek a legtöbb emberi kapcsolata itt, a virtuális térben létezik csak. Ez (valamilyen szinten) az anyaság velejárója. Megszűnik a régi életünk, elfogynak a barátok, megváltoznak - megváltozunk. Kár lenne tagadni, ez természetes dolog: a prioritásaink, az érdeklődési körünk, a személyiségünk, mind eltolódnak más irányba. Itt viszont elérhető közelségben van egy csomó hasonszőrű, hasonló érdeklődési körű, azonos problémákkal küzdő nő, édesanya, akik tökéletesen megértenek minket a leírt gondolatainkon keresztül.

69bd219d-01c4-49ee-b9b2-83cf07a113e8.JPEG

Divatos lett mostanában szidni ezt az applikációt, de én saját példámat tudom felhozni: számtalan értékes emberi kapcsolatra tettem szert, aminek egy része már a való világban is szárba szökkent. Tudom, hogy ha valami nagyon nyomná a lelkemet, lenne itt legalább 4-5 ember akinek őszintén elmondhatnám, hogy mi bánt és ők teljes szívüket beleadva próbálnának segíteni, akkor is, ha sosem láttak még élőben. Miért hibáztatjuk magunkat, hogy sok időt töltünk itt, amikor tekinthetnénk rá úgy is, mint a mi terápiás helyünk, ahol fel tudjuk tölteni magunkat egy fárasztó nap után? Persze, mindenből lehet rosszat csinálni, de azt gondolom, attól lesz rossz, ahogy használjuk (önmagában abszolút nem az). Ha azért instázol, hogy még mindig az 'ellenségeidet' (mondjuk számodra ellenszenves nőket) csekkold minden szabadidődben, akkor igen, valóban rossz a 'gram és nem tesz jót sem a mentális, sem a lelkiállapotodnak. De ha arra használod, amire eredetileg kitalálták: kapcsolattartásra, akkor olyasmit adhat, ami nem elvesz, hanem hozzátesz a hétköznapjaidhoz. Embereket, akik szeretnek téged.

Persze, biztos van más lehetőség is, mint az online tér: lehet ismerkedni a játszótéren, a dm-ben, baba-mama klubokban (hordozósklub, ringató...sorolhatnám)  feltéve, hogy valaki az a típus aki bárhol, bárkivel megtalálja a közös hangot. 

Én nehezebben oldódom fel (bár azt is meg kell említenem, hogy sokkal-sokkal nyitottabb vagyok, mióta megszülettek a gyerekeim, rengeteg görcsöm elmúlt az utóbbi három évben, és ezt nekik -is- köszönhetem) és az, hogy nem face-to-face kell 'leszólítanom' valakit, hanem van időm kicsit megismerni őt az alapján, amit leír magáról - nekem nagy biztonságot ad. Pont ebből adódóan, azok az ismeretségeim amik először virtuálisan, aztán személyesen jöttek létre, mind jól működő barátságokká alakultak. 

Egy szó mint száz, én már nagyon várom haza a férjemet, hogy ha elcsigázottan is, de úgy dőljek be a szobába a nap végén, hogy el tudtam mondani neki: szeretem és jó, hogy itt van mellettem. 

 

OUTFIT: 

a szuper inget a bboom.hu-ról szereztem be. szoptatós - kismamatunikaként van feltüntetve, de ahogy látjátok, tökéletes megállja a helyét hétköznapi ruhaként is. nagyon kényelmes, szuperpuha, én imádom ezt a színt, és őszre is jó lesz, mert nem olyan vékony. 
A linkje: https://bboom.hu/szoptatas-vilaghete-2019/kismamaruha-danielle-lia-l-s-woven-tunic-nf-four-leaf-clover-0066

 

süti beállítások módosítása